פינה אחת בבית// סלון הבית נעים להכיר

פינה אחת בבית// סלון הבית נעים להכיר

 

המרחב הציבורי של הבית, ובעיקר הסלון, זכו בשנתיים האחרונות בתשומת הלב העיקרית שלנו.

העובדה שנדרשנו להישאר בבית יותר זמן מהרגיל, ובפורמט משפחתי מלא, גרמו לנו להתבונן מחדש במרחב שבו אנחנו חיים, ולהפוך אותו ליותר אישי – כזה שמתאים בדיוק לצרכים ולרצונות שלנו.

מאחר שברוב הבתים הישראליים הסלון הוא החלל הראשון שאנחנו פוגשים, הוא גם מהווה מעין "כרטיס ביקור" של הבית (ובהרחבה – של דיירי הבית). לכן, כשניגשים לעיצוב הסלון – חשוב לשאול את עצמנו איזה מהתפקידים משמעותי בעינינו יותר: החלק שבו אנחנו מארחים – ואז הסלון יכול לקבל עיצוב 'רשמי' יותר, או החלק שבו אנחנו מעבירים את הזמן ביחד, כמשפחה – ואז הוא יקבל עיצוב יותר נינוח ועוטף. אחרי שענינו על השאלה הזו – נוכל לבחור בהתאם את תצורת הישיבה ואת פריטי הריהוט.

אחרי שענינו על השאלה "הפונקציונלית" של הסלון, אפשר לעבור לשאלת הסגנון.

האם אנחנו מעדיפים סגנון נקי ומינימליסטי, או להיפך, סגנון אקלקטי שבו "כל המרבה הרי זה משובח"? התשובה לשאלה הזו נותנת לסלון את האופי הייחודי שלו, כזה שמתאים בדיוק לכם. כמו בגד שנתפר לפי מידה.

סלון בסגנון תעשייתי חם עם קריצה לסגנון הקלאסי

סלון בסגנון תעשייתי חם עם קריצה לסגנון הקלאסי. מאפייני הסגנון כוללים שימוש בחומרים טבעיים בשילוב עם מתכת שחורה, הנותנים תחושה מחוספסת וחמימה. לכן בחרנו כורסא וספה שיקגו בגוון חום, שידת אינדסטריאל מזכוכית ומתכת שחורה ושולחן קלאוד שחור. את שידת האינדאסטריאל הפכנו לספריה שמשלבת תצוגת ספרים וצמחיה. כדי לחזק את תחושת החמימות ריככנו מעט את המראה התעשייתי בעזרת כריות בוהו שיק ושטיח פורטלנד.

עם האצבע על הדופק // קרוב לטבע

אחד המושגים "החמים" בעולם העיצוב הוא הביופיליה – גישה שמחברת אותנו בחזרה אל הטבע, ומבקשת להכניס את הטבע הביתה. מלבד השימוש בצמחים, הביופיליה מעודדת שימוש באור טבעי, הכנסת אוויר צח ושימוש בחומרים טבעיים ממשאבים שאינם מתכלים.

 

כדי לחזק את החיבור לטבע ככל שניתן, אנחנו רואים יותר ויותר שילוב של צמחיה כאלמנט עיצובי. הצמחים לא מוגבלים למרפסת או לאדנית תבלינים, אלא משתלבים במארג החיים של הבית, ותופסים מקום על שולחן הסלון או פינת האוכל, כמו גם בתוך הספריה. הצבעוניות העשירה שנובעת מהחומרים הטבעיים (עץ, מתכת, במבוק וקש) משתלבת היטב עם גווני הירוק של הצמחים, ומוסיפה חמימות לבית.

שידה מסדרת ואזות אייקון, סדרת ואזות סיטי, פלנטר אנטרופולוגי

 שידה מסדרת ואזות אייקון, סדרת ואזות סיטי, פלנטר אנטרופולוגי'.

בחזרה לבלוג

השארת תגובה

לתשומת לבכן: תגובות עוברות תהליך אישור לפני פרסומן.